יום ראשון, 18 באפריל 2010

בטיחות ברשת - דבר המומחה!


"ואולי אין די בשינון, לפחות לא אצל הצעירים? אחרת היו מתירים גם לילדים בני שש או שמונה לחצות את הכביש לבדם..."

אני מניח שאין היום ילד אחד בישראל שגולש באינטרנט ואינו יודע שהוא צריך להיזהר, או שהאינטרנט הוא מקום מסוכן... לפחות לדעתם של הוריו. אולם בין התובנה הזו ובין היכולת שלו להיזהר עדיין מפריד, לצערי, מרחק גדול מאד.

האם שינון אינסופי של כללי הזהירות ברשת, האם הדגשה יומיומית חוזרת של המנטרה: "זכור בני, לעולם אל תמסור פרטים אישיים", תעשה את שלה? האם ילדים שהוריהם "מציקים" להם בעניין הזה ללא הרף מצליחים להפנים את הסכנה? האם ברגע האמת נדלקת אצלם נורה אדומה והם סוכרים את פיהם ושומרים על עצמם ברשת?

ואולי אין די בשינון, לפחות לא אצל הצעירים? אחרת היו מתירים גם לילדים בני שש או שמונה לחצות את הכביש לבדם, שהרי בכל יום אנו חוזרים ומשננים בפניהם את כללי הזהירות בדרכים, ואפילו מדגימים את זה כשאנו נוטלים את ידם וחוצים אתם את הכביש...

אז "כיצד נגן על ילדינו בפני הסכנות הטמונות ברשת?" זהו גם נושא יום עיון למומחים שמקיים מומחה בעל שם עולמי – ד"ר פאול סימפסון בתל אביב. האיש מתמחה בגיל ההתבגרות ובפסיכולוגיה פלילית. הוא עובד בשיתוף פעולה עם חברת PureSight, העוסקת ביצירת סביבה מקוונת בטוחה לילדי העולם באמצעות שילוב של חינוך וידע עם פתרונות טכנולוגיים. ד"ר סיפמסון מרצה על הסכנות הטמונות בעולם הטכנולוגי של ילדים ובני הנוער בימינו, ועל דרכי ההתמודדות עם סכנות אלה.

בנוסף יקיים ד"ר סימפסון הרצאה המיועדת להורי ילדים ובני נוער הגולשים ברשת. אנחנו ב"מוגובי" שמחים להזמין אתכם להרצאה שתתקיים ביום רביעי, י"ד באייר תש"ע, 28 בין השעות 19:30– 21:00 במכון מופ"ת, רח' שושנה פרסיץ 15, קריית החינוך, תל אביב. ההרצאה תתקיים באנגלית ותלווה בתרגום סימולטני לעברית. הכניסה חינם, אך דרושה הרשמה מראש עד ה- 26 באפריל בטל': 03-6901426/416; או בדוא"ל
mlomdim@macam.ac.il. מס' המקומות מוגבל, רצוי להירשם בהקדם! לפרטים נוספים: טל' 03-6901430/7 דוא"ל sliora@macam.ac.il

שלכם,

איטו אבירם


סופר, עיתונאי ואבא לגולשים צעירים

4 תגובות:

  1. סליחה אבל אני לא יכולה לקנות בגדים ועוד למוגובי שלי ואם אני אקנה את המוגו ביי זה לא שווה 30 ש"ח לחודש אני יכולה ללכת אם זה לסרט חצופים !!!!!!!

    השבמחק
  2. יש לי מוגובי אבל שכחתי אם המשתמש והססמא עזרו לי!!!!!!!!!!!

    השבמחק
  3. אנונימי פעמיים מעליי (הראשונה) סליחה
    איך את יכולה לדבר ככה ליד סופר מפורסם?
    תיתביישי לך!!!

    השבמחק
  4. אנונימי שלוש מעליי הראשון צודק מוגבי זה סתם בכלל לא נהנים מזה ומסרט
    טוב נהנהים יותר תקשיבו לי יש אתרים שאני יותר נהנהנת מהם והם בחינם

    השבמחק